środa, 8 maja 2013

Zupa ziemniaczana po rusku ze szpinakiem i pokrzywą.

Kilka dni temu dostałam przepis na cudowną zupę. Lubię nowości, więc moja niezawodna Ania przyniosła mi przepis na Zupę ziemniaczaną po rusku ze szpinakiem i pokrzywą. Sama nazwa już intryguje... Majówkę spędziłam na wsi, więc była okazja do zbioru pokrzyw. O ich wspaniałych właściwościach pisałam wczoraj - zapraszam do lektury.

Zupa jest prosta, szybka i smakowita. Intrygujący posmak pokrzywy jest lekko wyczuwalny - niezwykle to podbija smak całej zupy.

Składniki:

  • 1,5 l wywaru z mięsa i warzyw(dla leniwych z kostki - ale nie polecam! może zepsuć smak zupy!)
  • 4 duże ziemniaki
  • garść szpinaku
  • garść młodych pokrzyw
  • łyżka masła
  • 1/2 szklanki śmietany
  • 50 gramów żółtego sera
  • sól
  • pieprz



Wykonanie:

1. Szpinak i pokrzywy przebieramy, płuczemy i podsmażamy na maśle.
2. Ziemniaki obieramy i kroimy w kostkę.
3. Do wywaru wrzucamy ziemniaki i gotujemy ok 10 minut.
4. Usmażony szpinak i pokrzywy siekamy - nie muszą być zbyt drobno :)
5. Do wywaru z ziemniakami dorzucamy szpinak i pokrzywy.
6. Ser żółty ścieramy na tarce na drobnych oczkach. Łączymy go ze śmietanę i dodajemy do zupy.
7. Przyprawiamy. Chwilę trzymamy na ogniu(ok. 3-4 minut - aż ser się rozpuści).





Zdecydowanie polecam jedzenie pokrzyw! Jutro kolejny przepis z jej wykorzystaniem!
O.

p.s. dołączam przepis do naprawdę ciekawej akcji :)






5 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa zupa, na pewno warta wypróbowania. Ja w tym roku zadebiutowałam z jedzeniem pokrzyw i zrobiłam naleśniki pokrzywowo-szpinakowe:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie, nazwa intryguje :)
    Zupka wygląda naprawdę apetycznie. Wypróbuję na pewno :)

    Ściskam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  3. ja do tej pory używałam pokrzyw tylko do płukania włosów albo jako zioło do picia ale chyba spróbuję ją skonsumować w jakimś dobrym daniu :) zupa wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...