sobota, 18 maja 2013

Omlet biszkoptowy z miętą.

Omlet biszkoptowy... Klasyk, który smakuje za każdym razem inaczej, dzięki dodatkom. Zazwyczaj zajadam je z domową konfiturą, ale ostatnio w lodówce pustka. Męża akurat nie było, więc wyprawa do piwnicy, by uzupełnić dżemowy zapas, odpadła. Nie mam odwagi chodzić tam sama... W domu moje sprawne oko dostrzegło słoik z brzoskwiniami. Pomyślałam, że to starczy :) Nie myliłam się. Dodałam również miętę, bo mi się pałętała po kuchni :) Mięta dodała ciekawy posmak, a myślałam, że nie będzie wyczuwalna...


Składniki:
  • 2 jajka
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • kilka listków mięty
Wykonanie:

1. Żółtka oddzielamy od białek.
2. Miętę drobno siekamy.
3. Białka ubijamy mikserem, dodając szczyptę soli.
4. Do ubitej na sztywno piany dodajemy żółtka, a następnie mąkę z proszkiem.
5. Omlet smażymy z obu stron na złoty kolor.
6. Podajemy z ulubionymi dodatkami. U mnie brzoskwinia i cukier puder :)




Polecam na niedzielne śniadanko  :)
O.

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...