piątek, 10 maja 2013

Kotlety z kaszy orkiszowej z tuńczykiem podawane z sosem tzatziki.

Jestem mięsożerna. Wiadomo! Rozkochałam się jednak ostatnio w kotlecikach z kaszy. Nawet mąż się nimi zajada, bo "przecież wyglądają jak zwykłe kotlety" :) Przynajmniej dwa razy w tygodniu tworzę kotlety - co raz to z innej kaszy, z innymi dodatkami. Ileż to możliwości kombinacji! Jestem zachwycona! Dziś pierwszy przepis z serii. Regularnie będę uzupełniać wegetariańskie i rybne wpisy, bo mi się spodobało :) Nigdy mięsa nie odstawię, ale zdecydowanie zmniejszamy jego ilość w naszej kuchni. Stawiamy na jakość.

A dziś piątek, więc można zrezygnować z mięsa i zajadać się kotlecikami :) Polecam!


Składniki:
  • 0,5 szklanki kaszy orkiszowej
  • 1 puszka tuńczyka(akurat miałam w wodzie)
  • 0,5 cebuli
  • otręby
  • jajko
  • łyżeczka ostrej musztardy
  • sól
  • pieprz ziołowy
  • bułka tarta
  • sezam
  • olej




Wykonanie:

1. Kaszę gotujemy - na 0,5 szklani kaszy przypada 1 szklanka wody. Wodę zagotowujemy i wrzucamy do niej kaszę. Przykrywamy i gotujemy na wolnym ogniu ok 20 minut - od czasu do czasu mieszamy, bo przypaliłam już na tej kaszy jeden garnek :) Wyłączamy ogień i pozostawiamy pod przykryciem ok 15 minut.

2. Do wystudzonej kaszy dodajemy tuńczyka(odsączonego ile się da z zalewy), posiekaną cebulkę, jajko, musztardę i przyprawy. Jeśli masa jest niezbyt zwarta i się nie klei w kotleciki, dosypmy otręby. W razie co można również dodać bułki tartej.

3. Z masy formujemy kotleciki, obtaczamy w bułce tartej z dodatkiem sezamu i smażymy, aż kotleciki się zarumienią.

Podajemy z sosem tzatziki.


Składniki:
  • świeży ogórek
  • 2 ząbki czosnku
  • szklanka jogurtu greckiego
  • kilka kropel soku z cytryny
  • sól

Wykonanie:

1. Ogórka ścieramy na dużych oczkach tarki.
2. Czosnek przeciskamy przez praskę.
3. Do jogurtu dodajemy ogórka, czosnek, sok z cytryny i sól. Mieszamy. Chłodzimy.




Wasza O.

7 komentarzy:

  1. o mamuniu, wyglądają pięknie, a smakują pewnie jeszcze lepiej :) zaserwuj mi takie na rekonwalescencję :D :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smakowicie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne i zdrowe kotleciki. Tez lubię co jakiś czas pojeść "oszukańce mięsne" :). Z kaszy jaglanej też są dobre kotlety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jaglaną i gryczaną mam też już za sobą - przepisy wkrótce :)

      Usuń
  4. Wow, spodziewałem się małych deseczek pod siekierki stołowe a tym czasem... pulchniutkie, smaczniutkie. Dołączam Cię do mojej listy obiadowej /aiki102/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...