wtorek, 27 października 2015

Ciecierzyca z woka. W pysznym sosie.

Ciecierzyca to odkrycie minionego roku! Hummus robię raz na dwa tygodnie (wielki słoik), zajadamy się nim wszyscy. Próbowałam ją robić na słodko - pamiętacie przepis na słodkie kulki z ciecierzycy? Jeśli nie, to zapraszam [klik!].

Tym razem powstało danie obiadowe. Inspiracji szukałam w necie i natrafiłam na blog pewnej weganki z USA. Pozostawiam Wam link do oryginalnego przepisu Shannon [klik!]. Przepis był inspiracją, bo nie posiadam tak rozbudowanej kuchennej bazy sosów i innych dodatków, więc go zmieniłam i dostosowałam do swojej lodówki.

Wok akurat zasila moje kuchenne zbiory, ale jeśli nie posiadacie, to na zwykłej patelni również możecie przygotować to danie. Bądźmy elastyczni :P


 Składniki:
  • 1 szklanka ugotowanej ciecierzycy (lub gotowej z puszki)
  • 1 mały brokuł
  • 1 czerwona papryka
  • 1/2 cebuli
  • kawałek świeżego imbiru
  • 2-3 ząbki czosnku
SOS:
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • 1 łyżka octu ryżowego
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • 1 łyżeczka mąki kukurydzianej (lub zwykłej pszennej, jeśli nie macie kukurydzianej)
  • 1 szklanka bulionu (u mnie warzywny - i Wam polecam, bo nie ma dominującego smaku, jak np. drobiowy)
  • szczypta pieprzu cayenne
Dodatkowo:
  • olej do smażenia (rzepakowy z dodatkiem 1 łyżki sezamowego)
  • sezam do posypania

Wykonanie:

1. Składniki na sos dokładnie razem mieszamy i odstawiamy.
2. Różyczki brokuła podgotowujemy (ok. 2-3 minuty), jeśli używamy zwykłej patelni. Jeśli woka, to możemy dodać surowy, najlepiej poporcjowany w małe różyczki.
3. Na patelni rozgrzewamy olej i wrzucamy posiekaną cebulę. Następnie drobno posiekany czosnek i imbir.
4. Dodajemy pokrojoną w paski paprykę oraz brokułowe różyczki.
5. Wszystko smażymy, często mieszając, około 3-4 minut (na patelni dłużej). 
6. Następnie dodajemy ciecierzycę i smażymy kolejne 2-3 minuty.
7. Na koniec dodajemy przygotowany wcześniej sos, dokładnie mieszamy i smażymy całość około 2 minut.
8. Podajemy z ryżem i gotowe danie posypujemy sezamem.

Smacznego,
O.
Zapraszam na FB




1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...