środa, 30 października 2013

Omlet z grzybami.

Dziś ostatni już w tym sezonie przepis na grzyby. Nie mam dziś weny na kilka słów, bo jesienna aura chorobowa dała mi się we znaki i zapalenie tchawicy kolejny raz daje mi w kość( i w tchawicę!) ;)



Składniki:

  • 200 g grzybów(u mnie podgrzybki i kurki)
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 3 jajka
  • 1 łyżka śmietany 30%
  • odrobina musztardy(u mnie, dla ostrości, Dijon)
  • świeża natka pietruszki
  • sól
  • pieprz do smaku 
  • oliwa



Wykonanie:

1. Grzyby myjemy, kroimy w paseczki.
2. Cebulę i czosnek drobno siekamy.
3. Oliwę rozgrzewamy na patelni i wrzucamy nań grzyby. 
4. Kiedy grzyby puszczą soki, dodajemy cebulę i czosnek. 
5. Całość dusimy, aż do miękkości cebuli.
6. Jajka ubijamy ze śmietaną, musztardą i posiekaną natką pietruszki.
7. Doprawiamy masę jajeczną solą i pieprzem. Wylewamy ją na patelnię z grzybami.
8. Smażymy omlet na małym ogniu ok. 7 minut, dopóki masa się nie zetnie.

UWAGA!! Do omletu można dodać również posiekany boczek!

Na podst. książki "Dania z grzybów. Złota kolekcja".

Smacznego!
O.

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...