niedziela, 22 stycznia 2017

Pasztet z drobiowych wątróbek.

Tak, wiem! To będzie ryzykowny wpis :D Na fanpejdżu miała miejsce ostatnio dyskusja nt. wątróbki. Okazuje się, że wiele z Was jej nie lubi. Nieliczni nie krzywią się na myśl o wątróbce z cebulą lub pasztecie. Ja jako dzieciak nienawidziłam wątróbki! Kiedy mama podawała ją na obiad, wyżerałam tylko cebulę :D Na szczęście z wiekiem zmieniły mi się smaki i teraz wątróbkę lubię i traktuję jako rarytas, bo nie jemy jem zbyt często. Przez to P. sam czasem mówi: "Może jutro wątróbka na obiad? Taka wysmażona z dużą ilością cebuli? Bo dawno nie było!" :D Jak Mąż prosi, to żona gotuje :) Ostatnio kupiłam jakoś za dużo tej wątróbki - bo nawet takie żarłoki jak my nie poradzą sobie z 1 kg wątróbki! Postanowiłam więc zrobić prosty pasztet. Na próbę! Już teraz wiem, że będę go przyrządzać częściej, bo dawno nie jadłam niczego tak puszystego, kremowego i delikatnego w smaku. Na świeżo czuć, że to z wątróbki, ale na drugi dzień nie czuć tego specyficznego wątróbkowego posmaku. Serio! :)

I kolejny raz przekonałam się, że w prostocie siła! Minimalna ilość składników, minimalny nakład pracy, maksimum smaku! Pasztet wychodzi tak smaczne, że możecie go zaserwować na wykwintnym przyjęciu i wszyscy docenią jego smak! Karnawał trwa, więc okazji do zaprezentowania go wiele! :D


Składniki:
  • 500 g wątróbki drobiowej
  • 200 ml śmietanki 18% (u mnie Łaciata z kartonika)
  • 2 duże cebule
  • 100 g masła
  • sól
  • pieprz
  • olej do smażenia


Wykonanie:

1. Wątróbki myjemy, oczyszczamy - odcinamy wszystkie błonki - i kroimy na mniejsze kawałki.

2. Cebulę drobno siekamy.

3. Na patelnię z rozgrzanym olejem wrzucamy wątróbkę i smażymy po 2-3 minuty z każdej strony.

4. Dorzucamy do wątróbki cebulę, przykrywamy i dusimy pod przykryciem ok. 12-15 minut.

5. Doprawiamy solą i pieprzem. Dodajemy śmietankę. Mieszamy.

6. Dusimy pod przykryciem jeszcze ok. 5 minut.

7. Wątróbkę przekładamy do miseczki, dodajemy do niej połowę masła i blenderem (lub w rozdrabniaczu) miksujemy na gładką masę.

8. Przekładamy do słoika lub innego naczynia, w którym będziemy przechowywać pasztet.

9. Pozostałe masło topimy na patelni i zalewamy nim gotowy pasztet w słoiku.

10. Odstawiamy do lodówki na min. 2 godzinki.


Smacznego,
O.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...