poniedziałek, 24 czerwca 2013

Muffinki owsiane z żurawiną.

Skończyły się upały. Ubolewam, bo lubię, gdy jest gorąco! W poprzednim wcieleniu na pewno mieszkałam w jakimś gorącym rejonie świata. Naszła mnie chęć na muffiny. A jako, że ja na przekór wszystkim najczęściej... Wkoło babeczki z truskawkami, a mnie przypomniał się przepis na iście zimowe babeczki :) Przepis na te muffinki znalazłam jakiś czas temu, zapisałam do zeszytu, w którym notuję przepisy do szybkiego wykorzystania :) Te muffinki robiłam już trzeci raz - smakują nam niezmiernie. 

Za przepis i pomysł wdzięczna jestem dziewczynom z bloga sisters4cooking.blogspot.com. Przepis znajdziecie tu [klik].



Składniki:

Suche składniki:
  • 1,5 szklanki płatków owsianych
  • 1 szklanka mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • szczypta soli
  • 3/4 szklanki brązowego cukru
  • 1/2 szklanki suszonej żurawiny
Mokre składniki:
  • 1 jajko
  • 1/4 szklanki oleju
  • 1 szklanka jogurtu owocowego


Wykonanie:
1. W jednej miseczce mieszamy suche składniki.
2. W drugiej miseczce rozmącamy widelcem jajko i dodajemy pozostałe mokre składniki. Mieszamy.
3. Do mokrych składników dodajemy suche i mieszamy. Nie musimy zbyt dokładnie - muffinki tego nie lubią :)
4. Blaszkę do muffinek wykładamy papilotkami i napełniamy je do 3/4 wysokości.
5. Pieczemy ok. 20 minut --> do suchego patyczka :)



Jak widać, po brzegi wypełnione są zdrowymi pysznościami! Idealnie smakują jako przekąska do porannej kawy :) A i sumienie czystsze, gdy zjemy dwie, bo przecież płatki owsiane i żurawina to samo zdrowie!


Smacznego,
O.

7 komentarzy:

  1. skądś kojarzę te papilotki ;) muffiny wyglądają pysznie a ja żurawinę uwielbiam o każdej porze roku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że babeczki zasmakowały :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Olgo, piękne muffinki :)) wyglądają cudnie :) uwielbiam płatki owsiane więc się pewnie zainspiruję :)))
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam żurawinę. Koniecznie muszę takie zrobić. Mniami!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pychota! Muszę koniecznie wypróbować, bo zazwyczaj robię muffiny na słodko;)

    Ściskam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  6. zrobiłam...mmm wyszły pyszne:P

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...