sobota, 15 czerwca 2013

Pudding ryżowy z konfiturą truskawkowo-akacjową.


Dziś robiłam śniadanko specjalnie na konkurs w Różowej Kuchni. Pomysł podsunął mi mój niezawodny małżonek :) Tak powstał pudding ryżowy. Smaczny, słodki i sycący. Idealny dla łakomczuchów! Wymagający nieco uwagi, ale za to mało pracy. Można dodać do niego ulubione owoce lub musy... Pierwszy raz robiłam ryż w takiej postaci, ale na pewno kiedyś(niebawem!) to powtórzę! 



Składniki:
  • 1 torebka ryżu(100g)
  • 0,5 l mleka
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 żółtko
  • 1 łyżka masła
  • szczypta soli
  • konfitura truskawkowo -akacjowa [klik]


Wykonanie:

1. Ryż wyciągamy z woreczka, płuczemy, dopóki woda nie będzie przejrzysta. 
2. Mleko zagotowujemy ze szczyptą soli i wrzucamy do niego ryż. 
3.Gotujemy na małym ogniu, często mieszając, ok. 40 minut - ryż musi być mięciutki, nawet lekko rozgotowany.
4. Po tym czasie odstawiamy z ognia, dodajemy żółtko, masło i cukier - mieszamy. 
5. Studzimy, podajemy z konfiturą lub ulubionymi owocami!






Smacznego kolorowo!
O.

4 komentarze:

  1. Uwielbiam wszelkie ryżowe desery niestety często kupne muszę się przerzucić na domowe! koniecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Wytypowałam Twoją stronę do Liebster Blog Award.
    Pytania znajdziesz tu: http://sweetorbitter.wordpress.com/2013/06/16/liebster-blog-award/
    Mam nadzieję, że weźmiesz udział w zabawie:)
    Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda apetycznie ;) Widzę, że tak samo u Ciebie rządzą truskawki. Owocowe szaleństwo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje ulubione,dziecięce smaki:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...