sobota, 8 czerwca 2013

Kasza perłowa na śniadanie.

Nim się obejrzałam, zaczął się czerwiec! Kiedy? Jak? W natłoku zajęć przegapiłam chyba nawet Dzień Dziecka... A skąd wiem, że już czerwiec? Bo zajadam się truskawkami. A to znak, że idzie lato. Choć pogoda za oknem zazwyczaj burzowa, to w sercu lato!

Jakiś czas temu przygotowywałam danie na konkurs organizowany przez Kuchnię na obcasach. Zadanie polegało na użyciu kaszy w daniu. To stworzyłam kaszowe śniadanko! Początkowo planowałam zrobić jaglankę, ale oczywiście zapasy kaszy jaglanej się wyczerpał. Ostała się jedno perłowa. Cóż! Potrzeba matką wynalazku! Użyłam kaszy jęczmiennej perłowej i wyszło mniamuśnie!


Składniki:

PORCJA NA 2 OSOBY
  • 100g kaszy jęczmiennej perłowej
  • 2 szklanki mleka
  • wiórki kokosowe - do smaku - u mnie 2 łyżki
  • owoce - tu brzoskwinka z puszki
  • cukier/słodzik - opcjonalnie(mi wiórki osłodziły tyle, ile trzeba)



Wykonanie:

1. Mleko wlewamy do garnuszka i zagotowujemy.
2. Dodajemy do mleka kaszę i gotujemy ok. 15 minut, co chwilkę mieszając, bo łatwo może się przypalić! Zaufajcie mi, wiem, co mówię! Mam doświadczenie w przypalaniu takie, że do CV powinnam to wpisywać!
3. Gdy kasza się ugotuje, dodajemy wiórki i mieszamy chwilkę.
4. Przekładamy do miseczki lub słoiczka, przekładając owocami. Zajadamy ze smakiem :)

Udanego weekendu!
O.

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...