sobota, 26 kwietnia 2014

Szybkie ciasto z owocami.

Ostatnio eksperymentowałam z nowymi przepisami na ciasto - skutki pamiętacie zapewne ;) Postanowiłam zapytać na fb o sprawdzony przepis na szybkie ciasto, które będzie idealne do kawy. Takie proste, szybkie, bez jakichkolwiek mas czy kremów. Małgorzata podesłała mi przepis na szybkie ciasto z dowolnymi owocami. Rzeczywiście jest banalne w przygotowaniu, a smakuje świetnie! Upiekłam rano, a w okolicach południa nie został ani kawałek - pomogli rodzice, którzy nas odwiedzili, ale i bez nich ciasto szybko by zniknęło. Jest lekkie jak puszek i, niestety, samo się je :D

No i wiadomo - musiałam coś pozmieniać w przepisie i to wcale nie dzięki mej wenie twórczej, a braku składników :D Małgosia pisała o dwóch szklankach mąki pszennej, a mi jej zabrakło, i ok. 3/4 szklanki z tych 2 to mąka żytnia!



Składniki:

  • 2 szkl. mąki(u mnie 1 1/4 pszennej, 3/4 żytniej)
  • 1 szkl. cukru
  • 1 szkl. śmietany 18%
  • 3/4 szkl. oleju
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • dowolne owoce

Wykonanie:

1. Jajka ucieramy z cukrem.
2. Dodajemy śmietanę.
3. Mąkę przesiewamy i mieszamy wraz z proszkiem do pieczenia.
4. Dodajemy mąkę do masy i ciągle miksujemy.
5. Na końcu dodajemy olej i dokładnie mieszamy.
6. Owoce układamy na cieście. U mnie były brzoskwinie z puszki, więc pokroiłam je na mniejsze kawałki.
7. Pieczemy w 180 stopniach ok 40 minut(do suchego patyczka).

Moje oczywiście zbytnio się przypiekło, bo w ferworze sprzątania zapomniałam pilnować dokładnego czasu :D

Smacznego!

10 komentarzy:

  1. I takie ciasto właśnie najbardziej lubię. Pychotka.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie proste i pyszne ciasta:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki zgrabny, pyszny kawałek!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie mam mąki żytniej
    czy mogę bez niej?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...