piątek, 4 grudnia 2020

Pierniczki świąteczne krok po kroku. Kuchnia dla początkujących.

Grudzień jest od początku przepełniony magią świąt… Czy tego chcemy czy nie 😉 Niektóre bożonarodzeniowe pyszności musimy przygotować wcześniej (wiele z nich możemy, żeby nie narobić się za dużo w same święta). Ten przepis, z małymi modyfikacjami, funkcjonuje u mnie od chyba 12 lat. Dostałam go pięknie napisanego od koleżanki na studiach. Przez lata przerobiłam go nieco pod siebie, ale zawsze był bazą. Zostawiam Wam tu zdjęcie przepisu, bo może chcecie zrobić oryginalną wersję.

Zmniejszyłam ilość cukru, a pozostałe składniki podaję w gramaturze odpowiadającej oryginałowi.

Składniki:

(u mnie wyszły 4 duże blachy)

  • 350 g mąki pszennej
  • 2 jajka
  • 30 g masła
  • 100 g cukru
  • 100 g miodu
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • opakowanie przyprawy do piernika

Wykonanie:

1. W rondelku rozpuszczamy masło z miodem i mieszamy do połączenia obu składników.


2. Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy sodę.



3. Do mąki dodajemy rozpuszczony z masłem miód oraz jajka, cukier, przyprawę do piernika.


4. Wyrabiamy rękoma jednolite, gładkie ciasto.


5. Ciasto rozwałkowujemy na oprószonym mąką blacie i foremkami wycinamy pierniczki.


6. Pierniczki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.


7. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni i do rozgrzanego wkładamy pierniczki.


8. Pieczemy ok. 10-15 minut – w zależności, jakiej grubości mieliśmy pierniczki.



      Smacznego!
     
O.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...