wtorek, 4 listopada 2014

Zupa musztardowa z suszonymi grzybami.


Zauważyliście, że już listopad? Pomimo listopadowego święta jakoś nie skojarzyłam, że to już :D Logika wskazuje jasno, że listopadowe święta jest w listopadzie, ale czasem miewam problem z ulokowaniem się w czasie ;) Jakiś czas temu dostałam od mamy stosik książek kucharskich. Ostatnio często zaglądam do "Smaczne i zdrowe zupy domowe". Lubię zupy, ale zdecydowanie za rzadko je gotuję. Moją zupową mistrzynią jest mama, a mi zawsze wydawało się, że z zupą jest za dużo roboty! Dlatego ostatnio najczęściej gotowałam różne pomidorówki :D W książce, o której wspomniałam, znalazłam przepis na zupę musztardową. Oczywiście był bardzo podstawowy i musiałam dodać coś od siebie, pod nasze smaki! Zapoznajcie się więc z przepisem na ciekawą, nieco inną od wszystkich, zupę z musztardą :D


Składniki:
  • 8-10 suszonych grzybów
  • 2 ziemniaki
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 5 łyżek musztardy francuskiej
  • sól, pieprz
  • 2 liście laurowe
  • 3-4 ziarna ziela angielskiego
  • 2 łyżki masła
  • śmietanka 30 % - 4 łyżki - nie jest to dodatek obowiązkowy! :)

Wykonanie:

1. Suszone grzyby zalewamy gorącą, przegotowaną woda. Pozostawiamy na 30 minut. Odcedzamy i kroimy grzyby w paski. Wody po grzybach nie wylewamy!
2. Ziemniaki obieramy i kroimy w małą kostkę.
3. Na patelni podsmażamy 5-6 minut na maśle cebulę, grzyby i ziemniaki.
4. Do garnka wlewamy wodę (ok. 1 l) z liśćmi laurowymi i zielem angielskim.
5. Do wody wrzucamy zawartość patelni i gotujemy na średnim ogniu ok. 20 minut. Dolewamy szklankę wody, którą zalewaliśmy grzyby i gotujemy 5 minut,
6. Dodajemy przyprawy oraz musztardę, gotujemy jeszcze 5 minut.
7. Na koniec dodajemy śmietankę (jeśli lubimy!) i dokładnie mieszamy.

Smacznego,
O.

3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...