niedziela, 8 grudnia 2019

Ciasteczka mocno czekoladowe


Cześć i czołem :)

Nie będę obiecywać, że wracam tu na stałe, ale... Będę wrzucać przepisy na fajności, które udało mi się zrobić.

Dziś przepis na ciasteczka, które w mojej wersji wyszły brzydkie, ale na szczęście mega smaczne. Przepis podpatrzyłam u Agnieszki (Gąski w domu) – zajrzyjcie tam! Kopalnia pomysłów! https://www.instagram.com/gaskawdomu/



Nie ma przy nich w sumie tak wiele pracy, a efekt niesamowity! Dużo w nich czekolady, która wyraźnie jest wyczuwalna w smaku. No i cukier puder wygląda jak prawdziwy śnieg, którego pewnie u nas nie będzie na święta. Jak zwykle, niestety :(

Ciasteczka mocno czekoladowe

  • 100 g czekolady mlecznej
  • 100 g czekolady gorzkiej
  • 60 g masła
  • 200 g mąki pszennej
  • ½ łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 100 g cukru
  • cukier puder











Wykonanie:
  1. W kąpieli wodnej rozpuszczamy masło i obie czekolady.
  2. Jajka ucieramy z cukrem i szczyptą soli na puszystą masę.
  3. Do jajek z cukrem dolewamy rozpuszczoną czekoladę.
  4. Mąkę przesiewamy i dodajemy do masy, mieszamy wciąż mikserem.
  5. Tak przygotowane ciasto odstawiamy na ok. 2 h do lodówki – im jest bardziej schłodzone, tym łatwiej formować później z niego kulki.
  6. Z ciasta formujemy niewielkie kulki (wielkości orzecha włoskiego) i odkładamy na talerz. Talerz z kulkami odkładamy do lodówki na ok. 20 minut.
  7. Po wyjęciu z lodówki każdą kulkę obtaczamy w cukrze pudrze i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
  8. Pieczemy w 170 stopniach ok. 15-17 minut.



UWAGA!

1.       Pilnujcie ilości proszku do pieczenia, bo ja dałam za dużo i ciastka wyrosły jak opętane :D
2.       Dobrze schłodźcie ciasto, bo może kleić się do rąk podczas kulkania :) Ale jeśli będzie się kleić za mocno to wspomóżcie się mąką.



Smacznego,

O.

5 komentarzy:

  1. wyglądają obłędnie! takie popękane - cudne :)
    a wszystko, co czekoladowe - uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne ciasteczka. Muszę przyznać, że sam się muszę zakręcić za takim tematem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wyglądają, na pewno pięknie smakują. Choć przyznam się, że ja to dodałbym do nich jakiś jeżyn, żeby przebić słodki smak

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam osoby, która by nie lubiła ciastek czekoladowych, a ja jestem ich prawdziwą wielbicielką. Wypróbowałam już wiele przepisów ale jak dla mnie najlepszy to https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-klasyczne-ciastka-czekoladowe/ są bardzo kruchutki, mocno czekoladowe i prosto się je przyrządza. Polecam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...